Hygienická opatření od 1. září 2020

27.08.2020 11:19

Krizová opatření zatím nepřikazují nošení roušek v prostorách školy, ale v rámci ochrany zdraví a předcházení nákaze, doporučujeme při pobytu v mateřské škole nošení roušek. Zvýšené používání desinfekce je samozřejmostí.

HYGIENICKÁ A BEZPEČNOSTNÍ OPATŘENÍ A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PROVOZU MATEŘSKÉ ŠKOLY V OBDOBÍ OD 1. 9. 2020

 

1. Cesta do mateřské školy a z mateřské školy

Při cestě do mateřské školy a z mateřské školy se na děti vztahují obecná pravidla chování stanovená krizovými opatřeními, a to zejména:

  • zakrytí úst a nosu ochrannými prostředky (dále jen „rouška“) jen v MHD                                      
  • dodržení odstupů 2 metry v souladu s krizovými nebo mimořádnými opatřeními                                 (není tedy nutné např. u doprovodu dítěte/členů společné domácnosti).

2. Příchod k mateřské škole a pohyb před mateřskou školou

Pohyb dětí a jejich doprovodu před vstupem do MŠ organizuje škola podle těchto principů:

  • minimalizovat velké shromažďování osob před MŠ,
  • při příchodu ke vchodu do budovy dané třídy dodržovat odstupy 2 metry v souladu s krizovými nebo mimořádnými opatřeními (není tedy nutné např. u doprovodu dítěte/členů společné domácnosti),
  • všechny osoby nacházející se před školou v případě platného nařízení zajistí ochranu dýchacích cest

3. Vstup do budovy mateřské školy

  • Nikdo s příznaky infekce dýchacích cest, které by mohly odpovídat známým příznakům COVID-19 (zvýšená tělesná teplota, kašel, náhlá ztráta chuti a čichu, jiný příznak akutní infekce dýchacích cest), nesmí do mateřské školy vstoupit.
  • Pokud dítě vykazuje některý z možných příznaků COVID-19, je nutné umístit jej do samostatné místnosti a kontaktovat zákonné zástupce dítěte s ohledem na okamžité vyzvednutí dítěte.
  • Vstup do budovy mateřské školy je umožněn pouze dětem s jednou doprovázející osobou. Pro vstup je nutno použít vchody dle organizace příchodů do MŠ. (V případě MŠ Starý Bohumín mohou být ve stejnou dobu v šatně dětí pouze tři děti s doprovodem.)
  • U vstupu bude náhodně prováděno měření tělesné teploty dětí bezkontaktním teploměrem.
    • Děti vstupují do mateřské školy průběžně po jejím otevření v době od 6.000 do 8.30 hod. společně s doprovázející osobou. V botárně provede doprovázející osoba dezinfekci rukou a v případě platného nařízení zajistí ochranu dýchacích cest. Po přezutí vstupují osoby do šatny, kde se dítě převlékne do denního oděvu.  Neprodleně po přezutí a převlečení si musí každé dítě důkladně umýt ruce vodou a tekutým mýdlem. Doprovázející osoba následně předá dítě učitelce ve třídě a neprodleně opustí budovu MŠ.

4. V prostorách mateřské školy

  • Aktivity budou organizovány tak, aby bylo možné větší než obvyklou část dne strávit venku a v areálu MŠ včetně zahrady, nádvoří, hřiště. Dle místních podmínek se skupiny dětí intervalově střídají ve společných prostorách (jídelna, umývárna, tělocvična).
  • Toalety jsou vybaveny tekoucí pitnou vodou, mýdlem v dávkovači, nádobou na dezinfekci s dávkovačem a jednorázovými papírovými ručníky pro bezpečné osušení rukou.
  • Úklid a dezinfekce toalet probíhá minimálně jednou denně.
  • Nádoba na dezinfekci s dávkovačem a jednorázové papírové ubrousky pro bezpečné osušení rukou jsou umístěny ve třídách a umývárnách.
  • Časté větrání je zásadním preventivním faktorem (minimálně jednou za hodinu po dobu 5 minut).

5. V jídelně MŠ

  • Školní stravování probíhá v běžné podobě.
  • Před vstupem do jídelny MŠ si každé dítě umyje ruce a použije dezinfekci na ruce, kterou mu aplikuje učitelka.
  • Strávníci si sami jídlo a pití nenabírají a neberou si ani příbory. Pokrmy vydává personál školní jídelny a příbory učitelka.
  • Do jídelny přicházejí děti s učitelkou dle stanoveného harmonogramu tak, aby nedocházelo k setkávání tříd.  
  • Při výdeji jídel se dodržují zvýšenou měrou běžná hygienická pravidla.
  • Po ukončení stravování každé třídy se provádí dezinfekce jídelních stolů pověřeným pracovníkem školy.

6.  Základní pravidla pro provádění úklidu

  • Před znovuotevřením MŠ se uskuteční důkladný úklid a dezinfekce všech prostor.
  • Zvýší se frekvence dezinfekce ploch (s důrazem na místa dotyku rukou).
  • Správní zaměstnanci používají pro čištění a dezinfekci dezinfekční prostředky, které působí jakoukoliv virucidní aktivitou. Ředění musí být prováděno v souladu s návodem uvedeným na etiketě dezinfekčního prostředku.
  • Zvýšená pozornost je věnována také dezinfekci stolů a povrchů, jako jsou např. kliky, madla, vypínače, okenní kliky, vodovodní baterie, klávesnice, dálkové ovládače, telefony, učební pomůcky, čipové systémy, parapety, podlahy používaných prostor, WC apod. Po celou dobu platnosti epidemiologických opatření je zakázán suchý úklid.
  • Odpadkové koše se kontrolují průběžně; vyprázdněny jsou se zvýšenou opatrností minimálně jednou denně včetně výměny sáčků z koše.
  • Úklid se provádí výhradně v rukavicích.

 

V Bohumíně 24. 8. 2020